
Vi lever i en fysisk verden, mens forbrukere tilbringer stadig mer tid online ved hjelp av mobile enheter. Det påvirker måten å treffe dem på.
– Merkevareeiere og dagligvarehandelen prøver nå å treffe forbrukerne både i den fysiske og virtuelle verden ved å gå over til handel i flere kanaler, skriver Matt Bright, Senior Director, Technical Marketing i et blogginnlegg på Thinfilms nettside.
Sømløs mobilopplevelse
En vellykket og personlig kampanje i flere kanaler kan ifølge Bright hjelpe merkevareeierne å få kontakt med forbrukerne og gi innsikt i deres handlemønster gjennom produktets levetid.
Flere teknologier har dukket opp som alternative kanaler til å formidle forbrukererfaring og dermed bygge bro mellom den virkelige og virtuelle verdenen. Her gjelder det bare å finne ut hva som passer for din bedrift.
– For merkevareeiere som vil ha en sømløs mobilopplevelse og analyser på artikkelnivå er NFC-teknologi et revolusjonerende verktøy, hevder Bright.
Målrettet innhold
– NFC gjør det mulig med en kontinuerlig dialog med forbrukerne – både før og etter kjøpet. Det skaper muligheter for fornyet engasjement på forbrukerens handletur, skriver han.
– Med NFC kan markedsavdelingen identifisere og sende målrettet innhold direkte til individuelle forbrukere for å øke tilfredshet og lojalitet, samt mulighet for fornyet tillit.
Thinfilms NFC-teknologi kan vekke emballasje og produkter til live gjennom interaksjon mellom en enkel app på smarttelefoner og en rimelig, trykksensitiv etikett.