Hvordan får du frem budskap i flere kanaler?

PUBLISERT: 7 september 2016
OPPDATERT: 26 januar

Vi lever i en fysisk verden, mens forbrukere tilbringer stadig mer tid online ved hjelp av mobile enheter. Det påvirker måten å treffe dem på.

– Merkevareeiere og dagligvarehandelen prøver nå å treffe forbrukerne både i den fysiske og virtuelle verden ved å gå over til handel i flere kanaler, skriver Matt Bright, Senior Director, Technical Marketing i et blogginnlegg på Thinfilms nettside.

Sømløs mobilopplevelse
En vellykket og personlig kampanje i flere kanaler kan ifølge Bright hjelpe merkevareeierne å få kontakt med forbrukerne og gi innsikt i deres handlemønster gjennom produktets levetid.

Flere teknologier har dukket opp som alternative kanaler til å formidle forbrukererfaring og dermed bygge bro mellom den virkelige og virtuelle verdenen. Her gjelder det bare å finne ut hva som passer for din bedrift.

– For merkevareeiere som vil ha en sømløs mobilopplevelse og analyser på artikkelnivå er NFC-teknologi et revolusjonerende verktøy, hevder Bright.

Målrettet innhold
– NFC gjør det mulig med en kontinuerlig dialog med forbrukerne – både før og etter kjøpet. Det skaper muligheter for fornyet engasjement på forbrukerens handletur, skriver han.

– Med NFC kan markedsavdelingen identifisere og sende målrettet innhold direkte til individuelle forbrukere for å øke tilfredshet og lojalitet, samt mulighet for fornyet tillit.

Thinfilms NFC-teknologi kan vekke emballasje og produkter til live gjennom interaksjon mellom en enkel app på smarttelefoner og en rimelig, trykksensitiv etikett.
 

 

 

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx

Siste nytt

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx