Hudpleieprodukter og tannkrem lanseres i tuber laget av papir

PUBLISERT: 25 mai 2021
OPPDATERT: 26 januar

I prinsippet kan hele tuben produseres av 100 prosent nyfber, men i løsningen som lanseres av Aisa er 70 prosent av plasten byttet ut med fiber i akselen på tuben og til sammen.

BillerudKorsnäs og Aisa har inngått et samarbeid for å erstatte plasttuber til kosmetikk og tannkrem med tuber laget av 70 prosent jomfruelig fiber.


De nye tubene er basert på BillerudKorsnäs FibreForm som er et bøyelig materiale. Dermed kan tuben beholde formen sin når man klemmer og trykker på den.

– Vi kommer aldri til å kompromisse med brukeropplevelsen, sier Lovisa Westergren, Sales Director FibreForm i BillerudKorsnäs.
– FibreForm er et enestående material, og samarbeidet med Aisa har resultert i et nytt bruksområde der vi kan støtte merkevareeierne på deres reise mot mer bærekraftig emballasje.

Økt etterspørsel etter fiberemballasje

I de siste årene har etterspørselen etter fiberbaserte emballasjeløsninger økt, og som materiale i tuber.

– Løsningen er som er utviklet sammen med Aisa utnytter de unike egenskapene i FibreForm fullt ut og møter de høye forventningen vi ser hos merkevareeierne til å redusere bruken av plast uten å fire på kvaliteten og funksjonaliteten.

Tuber laget av FibreForm kan brukes i segmenter som emballasje for tannkrem og kosmetikk. Materialet er biologisk nedbrytbart og krever mindre energi ved konvertering enn plast.

En av de store fordelene med papirtuben laget av FibreForm er ifølge BillerudKorsnäs den smidige produksjonsprosessen. Det er mulig å bytte ut det nåværende materialet direkte, uten å måtte bygge om konverteringsmaskinene.

– Med FibreForm kan våre kunder tilby en helt ny emballasjeløsning på markedet, sier Westergren.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar