Norges Varemesse vil styrke salgsstaben til Holdbar 2020

PUBLISERT: 18 juni 2019
OPPDATERT: 26 januar

Cecilie Svabør er prosjektleder for Holdbar2020.

Industrimessen Holdbart 2020 er arvtakeren etter Mat og Emballasje og arrangeres som  sin forgjenger parallelt med messen SMAK på Norges Varemesse.

Industrimessen HOLDBAR 2020 er den viktigste møteplassen for produksjon og emballering i 2020.
Her møter bransjen beslutningstakere og får anledning til å knytte nye kontakter og pleie eksisterende kontakter.

Viktig møteplass

– Her skal vi legge til rette for inspirasjon gjennom nye og innovative løsninger. Vi skal møte leverandører som deler sin lidenskap innenfor akkurat sin spisskompetanse og kunnskap, forteller prosjektleder Cecilie Svabø.

Nå søker arrangørene å styrke staben med en ny medarbeider.

– Vi søker en selger som har god kjennskap til emballeringsbransjen og er selvdreven  innenfor salg og service.

– Den nye selgeren vil få hovedansvaret for å fylle opp messen med å selge stands til både etablerte og nye utstillere, i godt samarbeid med både prosjektleder og markedsressurs i HOLDBAR-teamet, avslutter Svabø..

Fristen for å søke går ut 24. juni.

Tradisjonsrik messe skifter navn for å sette bærekraft på agendaen

Holdbar 2020 er det nye navnet på messen som tidligere var kjent som Mat & Emballasje. Det råder en sterk bevisstgjøring rundt emballasje og den miljøeffekten forbruksmaterialer og maskiner har på verden vi lever i.

Riktig emballering av produktet frem til forbruk er nødvendig for å opprettholde optimal kvalitet, hindre uttørking og redusere svinn. Slik forlenges produktenes levetid og blir holdbar. Derfor er det viktig å vise hvordan næringsmiddel- og emballasjebransjen tar disse kravene på alvor og synliggjør fremtidsrettede løsninger.

Fra 2000 har en samlet næring møttes hvert tredje år i Norge, for å vise frem sine nyeste produkter og tjenester. Samtidig som de har deltatt i gode diskusjoner rundt muligheter og utfordringer for bransjen. Først under NEF-dagene og deretter på møteplassen Mat og Emballasje.

Når vi igjen møtes i 2020 blir det under messenavnet HOLDBAR hvor vi setter fremtidige løsninger og bærekraft på menyen.

Et nødvendig løft

Ifølge prosjektleder Cecilie Svabø vil messen få et nødvendig og tidsriktig løft både i design, innhold og aktiviteter.

– Det er viktig for oss å gi messen et navn som gjenspeiler hva våre utstilleres produkter og tjenester gjør for produsentene og den menige forbruker. Samtidig som den reflekterer bransjens holdning til framtiden.

Parallelt med HOLDBAR arrangeres SMAK 2020 som er møteplassen for alle som jobber med mat og drikke. SMAK 2017 hadde totalt 389 utstillere, alt fra lokalprodusenter til verdenskjente merkevareleverandører. Det er naturlig at det bygges gode synergier og kommunikasjon mellom HOLDBAR 2020 og SMAK 2020.

HOLDBAR arrangeres 3. – 5. mars 2020.

Se også:

Tine søker etter ny emballasjeutvikler, med søknadsfrist 23. juni.

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar