Fra nå av får du kjøpt den rosa brunosten i butikkene

PUBLISERT: 21 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar

||

Blant en rekke nye produkter er det den rosa Gulbrandsdalsosten som nok vekker mest oppmerksomhet på grunn av sin svært synlige emballasje.

Når et av Norges mest ikoniske varemerker skifter ham, går det ikke helt upåaktet hen. Den nye osteemballasjen er utviklet i samarbeid med Moods of Norway.

På matbordet i 150 år
 – Brunosten har vært på nordmenns matbord i over 150 år, og dette skal feires! Som en hyllest til brunosten, og ikke minst hverdagen den representerer, har brunosten fått en helt ny drakt designet av moteskaperne Moods of Norway, skriver Tine.

Peder Børresen og Simen Staalnacke i Moods of Norway er kjent for å jobbe med tradisjonelle norske ikoner i moderne og aktuell design på en ny og leken måte, og endelig har de fått lov til å leke med et av de største norske ikonene, brunosten.

– Brunosten har vært med oss motemesser over hele verden i 15 år, sier de to, som mener den nye designen vil synes og bidra til å løfte hverdagshelten frem i kjøleskapet og ut på kjøkkenbordet rundt om i de norske hjem.

Flere designendringer
Samtidig som brunosten blir rosa, blir fløtemysosten orange.

Tine Kefir Økologisk har også fått ny design, og bakgrunnen er et ønske om å få fram historien om håndverket bak produktet, samt å friste og inspirere flere til bruk gjennom ulike oppskrifter på kartongen.

 

 

 

Les mer

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx

Siste nytt

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx