Blant en rekke nye produkter er det den rosa Gulbrandsdalsosten som nok vekker mest oppmerksomhet på grunn av sin svært synlige emballasje.
Når et av Norges mest ikoniske varemerker skifter ham, går det ikke helt upåaktet hen. Den nye osteemballasjen er utviklet i samarbeid med Moods of Norway.
På matbordet i 150 år
– Brunosten har vært på nordmenns matbord i over 150 år, og dette skal feires! Som en hyllest til brunosten, og ikke minst hverdagen den representerer, har brunosten fått en helt ny drakt designet av moteskaperne Moods of Norway, skriver Tine.
Peder Børresen og Simen Staalnacke i Moods of Norway er kjent for å jobbe med tradisjonelle norske ikoner i moderne og aktuell design på en ny og leken måte, og endelig har de fått lov til å leke med et av de største norske ikonene, brunosten.
– Brunosten har vært med oss motemesser over hele verden i 15 år, sier de to, som mener den nye designen vil synes og bidra til å løfte hverdagshelten frem i kjøleskapet og ut på kjøkkenbordet rundt om i de norske hjem.
Flere designendringer
Samtidig som brunosten blir rosa, blir fløtemysosten orange.
Tine Kefir Økologisk har også fått ny design, og bakgrunnen er et ønske om å få fram historien om håndverket bak produktet, samt å friste og inspirere flere til bruk gjennom ulike oppskrifter på kartongen.