Forbrukerne elsker IoT-emballasje, ifølge studie

PUBLISERT: 20 juni 2016
OPPDATERT: 26 januar


En studie foretatt av britiske Mindshare og SharpEnd viser at forbrukerne liker intelligent emballasje som er utviklet for «Internet ofThings» (IoT).

I studien bygget man 10 tilkoblede produkter og emballasjeprototyper som ble testet i fem husholdninger over to uker. Testen ble deretter koblet med en undersøkelse blant 1000 britiske smarttelefonbrukere om «Internet of Things» og tilkoblet emballasje.

Mindshare avslører at forbrukerne ønsker praktiske applikasjoner basert på denne teknologien velkommen til sine hjem.

Prosjektet «Everyday Connects» viser:

* 64 prosent av forbrukerne i Storbritannia er interessert i at hverdagslige objekter er koblet til Internet.
* Tilkoblet emballasje som gir ekstra forbrukerverdi er mest tiltalende
* 62 prosent liker produkter som varsler deg eller bestiller seg selv på nytt når de er i ferd med å gå tomme
* 58 prosent liker tanken på at produktet varsler når det nærmer seg utløpsdato
* Produktemballasje har et digitalt potensial – mer enn 50 prosent vil skanne emballasjen for å få vite mer om produktet
* Forbrukerne er villige til passiv deling av kjøps- og bruksdata for dagligvarer – 62 prosent tillater at tilkoblede produkter samler data hvis de får noe igjen for det
* Dagligvareleverandører kan inngå abonnementsavtaler med forbrukerne
* 39 prosent sier de vil vurdere en serviceavtale der varemerker automatisk bestilles og leveres
* Men forbrukerne er lei av å gi fra seg for mye kontroll til produkter som kan kommunisere direkte med dem eller uavhengig av dem
* 76 prosent sier at forbrukerne må ha kontrollen over hvilke produkter som kan interagere og forutsetningene for dette, hvis alle dagligvareprodukter kobles til Internett
* Det vil være behov for en sentral som overvåker alle tilkoblede produkter
* 35 prosent kan tenke seg en virtuell assistent som holder styr på produktene
 

 

 

Les mer

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx

Siste nytt

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx