Forbrukerne elsker IoT-emballasje, ifølge studie

PUBLISERT: 20 juni 2016
OPPDATERT: 26 januar


En studie foretatt av britiske Mindshare og SharpEnd viser at forbrukerne liker intelligent emballasje som er utviklet for «Internet ofThings» (IoT).

I studien bygget man 10 tilkoblede produkter og emballasjeprototyper som ble testet i fem husholdninger over to uker. Testen ble deretter koblet med en undersøkelse blant 1000 britiske smarttelefonbrukere om «Internet of Things» og tilkoblet emballasje.

Mindshare avslører at forbrukerne ønsker praktiske applikasjoner basert på denne teknologien velkommen til sine hjem.

Prosjektet «Everyday Connects» viser:

* 64 prosent av forbrukerne i Storbritannia er interessert i at hverdagslige objekter er koblet til Internet.
* Tilkoblet emballasje som gir ekstra forbrukerverdi er mest tiltalende
* 62 prosent liker produkter som varsler deg eller bestiller seg selv på nytt når de er i ferd med å gå tomme
* 58 prosent liker tanken på at produktet varsler når det nærmer seg utløpsdato
* Produktemballasje har et digitalt potensial – mer enn 50 prosent vil skanne emballasjen for å få vite mer om produktet
* Forbrukerne er villige til passiv deling av kjøps- og bruksdata for dagligvarer – 62 prosent tillater at tilkoblede produkter samler data hvis de får noe igjen for det
* Dagligvareleverandører kan inngå abonnementsavtaler med forbrukerne
* 39 prosent sier de vil vurdere en serviceavtale der varemerker automatisk bestilles og leveres
* Men forbrukerne er lei av å gi fra seg for mye kontroll til produkter som kan kommunisere direkte med dem eller uavhengig av dem
* 76 prosent sier at forbrukerne må ha kontrollen over hvilke produkter som kan interagere og forutsetningene for dette, hvis alle dagligvareprodukter kobles til Internett
* Det vil være behov for en sentral som overvåker alle tilkoblede produkter
* 35 prosent kan tenke seg en virtuell assistent som holder styr på produktene
 

 

 

Les mer

Avfall fra kartongindustrien blir til strømasse i fjøset

Soilfood, et nordisk selskap innen sirkulær økonomi, forsker for tiden på å bruke fiberrike sidestrømmer fra Metsä Boards fabrikker som råstoff til fjøsstrø.
soilfood-wälly

Innovasjoner og bærekraft i fokus på Fachpack i slutten av september

24. – 26. september 2024 vil industriledere, innovatører og eksperter innen emballasjeindustrien igjen samles i Nürnberg, Tyskland. Da legges det til rette for Fachpack. Nürnberg Messe lover å levere et bredt spekter av innovasjoner, bærekraft og nettverksmuligheter, og tiltrekker besøkende fra hele verden.
Messegeschehen / Fair activities in general

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Det skjer på Scanpack: Hvorfor vi trenger å slutte å demonisere emballasjematerial

Miljøekspert Mark Shayler, som har designet alt fra veier og boligfelt til hvitevarer, elektronikk og emballasje, deler sin innsikt. Med mottoet "det finnes ingen dårlige materialer, bare dårlige systemer", utforsker han årsakene bak den nåværende klimakrisen. Men fremfor alt – hvordan vi kan overvinne det.
Marc-Shaylerx

Siste nytt

Avfall fra kartongindustrien blir til strømasse i fjøset

Soilfood, et nordisk selskap innen sirkulær økonomi, forsker for tiden på å bruke fiberrike sidestrømmer fra Metsä Boards fabrikker som råstoff til fjøsstrø.
soilfood-wälly

Innovasjoner og bærekraft i fokus på Fachpack i slutten av september

24. – 26. september 2024 vil industriledere, innovatører og eksperter innen emballasjeindustrien igjen samles i Nürnberg, Tyskland. Da legges det til rette for Fachpack. Nürnberg Messe lover å levere et bredt spekter av innovasjoner, bærekraft og nettverksmuligheter, og tiltrekker besøkende fra hele verden.
Messegeschehen / Fair activities in general

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Det skjer på Scanpack: Hvorfor vi trenger å slutte å demonisere emballasjematerial

Miljøekspert Mark Shayler, som har designet alt fra veier og boligfelt til hvitevarer, elektronikk og emballasje, deler sin innsikt. Med mottoet "det finnes ingen dårlige materialer, bare dårlige systemer", utforsker han årsakene bak den nåværende klimakrisen. Men fremfor alt – hvordan vi kan overvinne det.
Marc-Shaylerx