Finske trykkerier i Flexotech Award-finalen for 9. år på rad

PUBLISERT: 4 september 2019
OPPDATERT: 26 januar

DS Smith Finland viser sin evne til høykvalitets post-print på bølgepapp på Froneri Nestle iskrememballasje med utsøkte detaljer.|

RKW Finland og DS Smith Finland er som så mange ganger før i finalen i Flexotech Awards i kategoriene Flexible Packaging and Corrugated Post-Print.

Begge selskapene har fått andre priser for høykvalitets flexotrykk den siste tiden. Prisseremonien i Flexotech International Print & Innovations Award holdes i London 16. oktober 2019.

Carlsberg-jobben viser hvordan høyoppløselig trykk med fine detaljer og EGP gir rike farger med stor kontrast mellom høylys og skygge.
Høyoppløselig trykk for Carlsberg

RKW Finland er et ledende flexotrykkeri som benytter avanserte trykkeprosesser. På grunn av dette har de mottatt Expanded Gamut Printing (EGP) partnersertifikat fra Marvaco.

Med EGP kan RKW Finland tilby sine kunder «Greener Printing», som innebærer mer bærekraftige substrater. Jobben som tok dem til årets finale er trykk på høykvalitets krympefilm for drikkevarer for Carlsberg.

Carlsberg-jobben viser hvordan høyoppløselig trykk med fine detaljer og EGP gir rike farger med stor kontrast mellom høylys og skygge. Emballasjen bød på en del utfordringer siden sterke farger skulle kombineres med skinnende metall- og gulleffekter. Dette skulle oppnås i en bærekraftig trykkprosess.

Trykk på emballasje for Nestle iskrem

DS Smith Finland viser sin evne til høykvalitets post-print på bølgepapp på Froneri Nestle iskrememballasje med utsøkte detaljer. Flutingeffekten er eliminert ved hjelp av prepress-leverandøren Mervacos teknologi «FullHD+».

Også denne emballasjen byr på utfordringer i form av en liten og skarp tekst som er integret i designen, samtidig som arkene trykkes i veldig stort format. Denne jobben viser at trykk som tidligere ble gjort med offset, også kan flyttes til høykvalitets flexotrykk.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar