Feiring da den nye fabrikken til Moltzau Packaging åpnet

PUBLISERT: 1 mars 2019
OPPDATERT: 26 januar

Rundt 100 gjester var til stedda Moltzau Packaging feiret nytt navn, ny logo, ny maskin og helt ny fabrikk 28. februar.
|En representant fra den japanske maskinprodusenten var tilstede for å gratulere Moltzau med ny maskin.|Lars Christian Martinsen (CEO) og Christin Faukland eier og driver Moltzau Packaging.
|Eirik Faukland med kartongblisteret CEFAPAC som vant ScanStar 2016 og fikk WorldStar på Interpack i 2017.
|Styreleder Erik Hanseid forteller at Moltzau møter intenrajsonal konkurranse med investering i ny teknologi
|Den nye maskinen ble demonstrert med musikk og lysshow på åpningsfesten
|Representanter fra kartongprodusenten Iggesund var også på plass hos Moltzau.|Slik ser den nye logoen til Motlzau Packaging ut.

Med nytt navn, ny logo og ny fabrikk inviterte Moltzau Pacakging til storslagen åpningsfest på sin nye fabrikk på Berger industriområde ved Skedsmokorset 28. februar.

Rundt 100 gjester, blant dem en representant fra den japanske maskinleverandøren, fant veien til fabrikken som er så nye at adressen ennå ikke ligger inne på GPS.

Underholdning og foredrag
På fabrikken ble gjestene tilbudt forfriskninger og musikalsk underholdning i selve produksjonshallen før de for anlednngen ble demonstrert med  akkopagnement fra lyd- og lysshow.

Deretter ble det foredrag og presentasjoner fra styremformann Eirik Hanseid, nestor Eirik Faukland og representanter fra kartongleverandøren Iggesund.

Moltzau var en ren trykkeribedrift da bedriften ble grunnlagt på 1800-tallet. – Nå er vi kun en emballsjeprodusent, det vil si F-pak i kartong, sa Hanseid i sitt foredrag.

Investerer for å konkurrere
– Vi henter råkartong fra nordiske skoger. Men vi må konkurrere med leverandører utover landets grenser. Derfor har vi investert i moderne produksjonsutstyr som gjør oss konkurransedyktige, forklarte Hanseid.

Moltzau Packaging harhele verdikjeden i hus: Konstruksjon, design og utvikling, produksjon og ferdiggjøring. I tillegg har de høy kapasitet opå trykk, noe som gir rask levering. Selskapet tilbyr også pakking og lagerføring av varer for noen kunder.

Eirik Faukland fortalte om suksesproduktet CEFAPAC, den plastfrie blisteremballasjen som vant ScanStar i 2016 og fikk WorldStar i 2017.

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1