De nye Melange-flaskene fra Mills har hylseetiketter fra CCL Decorative Sleeves for at produktene skal være mer synlige på hyllene.
Da Mills ville oppdatere emballasjen på sine flytende margarinprodukter for noe år siden, for å få dem til å stå mer ut på hyllen, tok de kontakt med CCL Decorative Sleeves I Storbritannia.
Dyptrykk
– Det britiske selskapet kom tidlig inn i prosessen og har fortsatt med samarbeidet opp gjennom årene. CCL har trykket en 50 µm tykk krympesleeve med som er dyptrykket i ni farger. Dermed er flaskene dekket i 360 grader fra topp til bunn, forteller Oscar Möllerström i Metoden Agenturer AB
Melange-flasken fikk en gyllen farge med en påtrykt matt effekt for å gi flasken en soft-touch-følelse. Vitaflasken fikk en iøynefallende grønn farge med samme matte effekt.
Etikettene har blitt påsatt og krympet med damp hos Mills. CCL produserer også krympeetiketter til flaskene for Rydbergs sauser, som produseres av Mills’ svenske søsterselskap Foodmark.
CCLs virksomhet for krympeetiketter representeres i Norge, Finland og Sverige av Metoden Agenturer AB i Malmö.