Ellco Etikett i Nittedal har over lang tid jobbet med å utvikle seg og å tenke nytt. – Vi ønsker å være best i Norge, sier daglig leder Christian Egedius.
Satsingen har blitt lagt merke til, også utenfor landets grenser.
– Labels & Labeling, verdens viktigste fagblad for etikettbransjen, har vært på besøk hos Ellco Etikett for å se nærmere på hva vi holder på med, forteller daglig leder Christian Egedius.
Les også: Ellco Etikett tar sats med ny profil
Har satset digitalt siden 2000-tallet
I artikkelen forteller journalisten David Pittman hvordan Ellco Etikett har utviklet seg etter at de satset digitalt i starten av 2000-tallet. Det begynte med en HP Indigo ws4050 for korte serier. I 2015 ble de siste brevpressene erstattet med to nye HP-presser og en EFI Jefrion inkjet-presse.
Selskapet installerte også tre ferdiggjøringslinjer i 1997.
Vil være best i Norge
– Vi ønsker å være det beste etikett-trykkeriet i Norge, sier Egedius i intervjuet. Ellco Etikett har blant annet brukt kampanjer på sosiale medier for å nå frem til nye kunder. For eksempel brukte de Facebook til å tilby gratis trykk av 500 etiketter til idrettslag for å fremme Etikettbutikken.
– Dette ble en veldig populær kampanje som introduserte oss for nye kundegrupper, sier Egedius.