Ecobulk MX 560 inn i produktserien til Schütz

PUBLISERT: 22 mars 2021
OPPDATERT: 26 januar

Den kompakte emballasjeløsningen kan konfigureres individuelt til en lang rekke bruksområder.|Ecobulk MX 560 kombinerer optimalt fyllevolum med lav containervekt.

Schütz utvider sin produktserie med MX 560 som svar på  kundenes behov  for fleksible emballasjeløsninger i verdikjeden.

Den nye IBC-en har lavere vekt enn standardmodellene, og det nominelle volumet er på 560 liter. Dermed er den ideell for bruksområder der mindre beholdere er en fordel og høy kvalitet er viktig.
MX 650 kombinerer gunstig fyllevolum med kompakt design på samme fundament som på de andre MX-beholderne som har kapasitet på 820, 1.000 og 1.250 liter. MX-modellene er dermed fullt kompatible med hverandre.

Ecobulk MX 560 kombinerer optimalt fyllevolum med lav containervekt.

Containerne er designet for globale pallestørrelser på 1.200 x 1.000 mm, noe som sikrer fleksibilitet og at de kan brukes i alle produksjonslinjer og maskiner som er konstruert for disse dimensjonene. De nye beholderne har også en betydelig fordel under sjøtransport, da pallstørrelsen gir optimal lagring og transport, også ved blandet last på større MX IBC-varianter.

Ved stabling av tre containere i høyden får man plass til 30 IBC-er i en 20’ ISO-container. De fire horisontale rør i stålrammen gir nødvendig stabilitet under stabling. Den store metallplaten som dekker åtte felter i stålrammen, gir god plass til detaljert produktinformasjon.
Kompakte emballasjestørrelser er foretrukket i mange bransjer, som i landbruk og på landbrukskjemikalier.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar