DS Smith har åpnet en ny fabrikk i Tyskland som skal være den største i sitt slag i Europa

PUBLISERT: 22 november 2016
OPPDATERT: 26 januar


Den nye fabrikken for display og forbrukeremballasje som DS Smith har åpnet i tyske Erlensee, er supermoderne, har kostet 50 millioner euro og sies å være den største i sitt slag i Europa.

Anlegget er en del av et omfattende investeringsprogram med mål å fordoble konsernets størrelse, spesielt gjennom investeringer i Tyskland og Sveits de siste årene.

Display og forbrukeremballasje
Erlensee-fabriken har en bygningsmasse på 45.000 kvadratmeter på en tomt som er på 88.000 kvm. Byggingen av fabrikken ble begynt i 2015, og den sto helt ferdig i september. Den offisielle åpningen var 17. november.

På den nye fabrikken skal DS Smith produsere displayer og forbrukeremballasje. Produksjonsdelen er utstyrt med det nyeste innenfor trykk- og etterbehandlingsteknologi. I anlegget finnes også en stor logistikkavdeling, samt konferanserom og kontorer.

I anlegget ligger også et «Impact and PackRight»-senter der kunder får oppleve en hel leveransesyklus under realistiske forhold og der man sammen med DS Smiths eksperter kan utvikle et perfekt display eller emballasje.

Senteret er bygd opp som et ekte stormarked med bakenforliggende lager, noe som gjør at kundene kan se hvilket inntrykk og effekt deres produkt skaper i et virkelig miljø.'

Trends & Innovations
Ved anlegget skal det også opprettes en avdeling for «Trends & Innovations», der kunder og besøkende kan få informasjon om den siste utviklingen og få inspirasjon til salgsfremmende emballasjeløsninger, blant annet gjennom virtual reality.

Den nye fabrikken erstatter produksjonsanlegget i Hanau, 10 kilometer fra Erlensee. Samtlige 250 ansatte ved fabrikken i Hanau har fulgt med over til det nye anlegget.

DS Smith skriver i en pressemelding av det totale antallet ansatte i Erlensee vil øke de nærmeste årene i takt med selskapets vekststrategi for forretningsområdet display og forbrukeremballasje.

– Vi er overbevist om at vi har skapt den største og mest effektive fabrikken i sitt slag i Europa, og den er et bevis vårt løfte om å betjene kundene på best mulig måte, sier Tobias Häfner, salgssjef for display og forbrukeremballasje for DS Smith i Tyskland og Sveits.
 

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl