DS Smith har åpnet en ny fabrikk i Tyskland som skal være den største i sitt slag i Europa

PUBLISERT: 22 november 2016
OPPDATERT: 26 januar


Den nye fabrikken for display og forbrukeremballasje som DS Smith har åpnet i tyske Erlensee, er supermoderne, har kostet 50 millioner euro og sies å være den største i sitt slag i Europa.

Anlegget er en del av et omfattende investeringsprogram med mål å fordoble konsernets størrelse, spesielt gjennom investeringer i Tyskland og Sveits de siste årene.

Display og forbrukeremballasje
Erlensee-fabriken har en bygningsmasse på 45.000 kvadratmeter på en tomt som er på 88.000 kvm. Byggingen av fabrikken ble begynt i 2015, og den sto helt ferdig i september. Den offisielle åpningen var 17. november.

På den nye fabrikken skal DS Smith produsere displayer og forbrukeremballasje. Produksjonsdelen er utstyrt med det nyeste innenfor trykk- og etterbehandlingsteknologi. I anlegget finnes også en stor logistikkavdeling, samt konferanserom og kontorer.

I anlegget ligger også et «Impact and PackRight»-senter der kunder får oppleve en hel leveransesyklus under realistiske forhold og der man sammen med DS Smiths eksperter kan utvikle et perfekt display eller emballasje.

Senteret er bygd opp som et ekte stormarked med bakenforliggende lager, noe som gjør at kundene kan se hvilket inntrykk og effekt deres produkt skaper i et virkelig miljø.'

Trends & Innovations
Ved anlegget skal det også opprettes en avdeling for «Trends & Innovations», der kunder og besøkende kan få informasjon om den siste utviklingen og få inspirasjon til salgsfremmende emballasjeløsninger, blant annet gjennom virtual reality.

Den nye fabrikken erstatter produksjonsanlegget i Hanau, 10 kilometer fra Erlensee. Samtlige 250 ansatte ved fabrikken i Hanau har fulgt med over til det nye anlegget.

DS Smith skriver i en pressemelding av det totale antallet ansatte i Erlensee vil øke de nærmeste årene i takt med selskapets vekststrategi for forretningsområdet display og forbrukeremballasje.

– Vi er overbevist om at vi har skapt den største og mest effektive fabrikken i sitt slag i Europa, og den er et bevis vårt løfte om å betjene kundene på best mulig måte, sier Tobias Häfner, salgssjef for display og forbrukeremballasje for DS Smith i Tyskland og Sveits.
 

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex