Bygg varemerket med riktig emballasjedesign

PUBLISERT: 28 august 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

På årets Top Packaging Summit vil man fokusere på hvor viktig emballasjedesign er for å bygge opp et varemerke. Flere velkjente designbyråer skal holde foredrag.

Et av dem er Pearlfisher i København, der Jesper von Wieding er Strategic Creative Director. Han har en lang internasjonal fra byråer i Stockholm, Paris og San Francisco og har gjort oppdrag for Carlsberg, LEGO, Nestlé og Unilever.

Cases fra små og store selskaper
På Top Packaging Summit (TPS) vil han presentere cases fra små og store selskaper, som det danske mikrobryggeriet ASK ØL og den japanske restaurantkjeden Wagamama. I tillegg vil han vise eksempler fra Lantmännen og Cadbury.

Amelie Brock fra Amore Brand Indentity Studios skal belyse hvordan emballasjedesign både kan se bra ut og gjøre det bra.

– Vi eksisterer for å gjøre en forskjell, sier hun.

– Gjennom kraften i ide og design gjør vi følelsene tydelige og skaper positive forandringer. Vi sørger for at våre klienter blir progressive og gjør valg som leder til noe bedre.

Gå utenfor egne rammer
Amelie mener at varemerker og forretninger er blant de sterkeste drivkreftene for å skape meningsfull påvirkning på verden.

Jesper og Amelie vil under temaet Design & Convenience vise betydningen av å gå utenfor egne rammer og å satse på kreative designbyråer.

Moderator på TPS er Susanna Bill, kjent fra svensk TV. Og siden TPS er en internasjonal konferanse, er språket engelsk. TPS arrangeres 18.-19. oktober 2016 i Malmø.

Se www.toppackagingsummit.com

 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors