Bygg varemerket med riktig emballasjedesign

PUBLISERT: 28 august 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

På årets Top Packaging Summit vil man fokusere på hvor viktig emballasjedesign er for å bygge opp et varemerke. Flere velkjente designbyråer skal holde foredrag.

Et av dem er Pearlfisher i København, der Jesper von Wieding er Strategic Creative Director. Han har en lang internasjonal fra byråer i Stockholm, Paris og San Francisco og har gjort oppdrag for Carlsberg, LEGO, Nestlé og Unilever.

Cases fra små og store selskaper
På Top Packaging Summit (TPS) vil han presentere cases fra små og store selskaper, som det danske mikrobryggeriet ASK ØL og den japanske restaurantkjeden Wagamama. I tillegg vil han vise eksempler fra Lantmännen og Cadbury.

Amelie Brock fra Amore Brand Indentity Studios skal belyse hvordan emballasjedesign både kan se bra ut og gjøre det bra.

– Vi eksisterer for å gjøre en forskjell, sier hun.

– Gjennom kraften i ide og design gjør vi følelsene tydelige og skaper positive forandringer. Vi sørger for at våre klienter blir progressive og gjør valg som leder til noe bedre.

Gå utenfor egne rammer
Amelie mener at varemerker og forretninger er blant de sterkeste drivkreftene for å skape meningsfull påvirkning på verden.

Jesper og Amelie vil under temaet Design & Convenience vise betydningen av å gå utenfor egne rammer og å satse på kreative designbyråer.

Moderator på TPS er Susanna Bill, kjent fra svensk TV. Og siden TPS er en internasjonal konferanse, er språket engelsk. TPS arrangeres 18.-19. oktober 2016 i Malmø.

Se www.toppackagingsummit.com

 

 

 

Les mer

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk

Siste nytt

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk