På årets Top Packaging Summit vil man fokusere på hvor viktig emballasjedesign er for å bygge opp et varemerke. Flere velkjente designbyråer skal holde foredrag.
Et av dem er Pearlfisher i København, der Jesper von Wieding er Strategic Creative Director. Han har en lang internasjonal fra byråer i Stockholm, Paris og San Francisco og har gjort oppdrag for Carlsberg, LEGO, Nestlé og Unilever.
Cases fra små og store selskaper
På Top Packaging Summit (TPS) vil han presentere cases fra små og store selskaper, som det danske mikrobryggeriet ASK ØL og den japanske restaurantkjeden Wagamama. I tillegg vil han vise eksempler fra Lantmännen og Cadbury.
Amelie Brock fra Amore Brand Indentity Studios skal belyse hvordan emballasjedesign både kan se bra ut og gjøre det bra.
– Vi eksisterer for å gjøre en forskjell, sier hun.
– Gjennom kraften i ide og design gjør vi følelsene tydelige og skaper positive forandringer. Vi sørger for at våre klienter blir progressive og gjør valg som leder til noe bedre.
Gå utenfor egne rammer
Amelie mener at varemerker og forretninger er blant de sterkeste drivkreftene for å skape meningsfull påvirkning på verden.
Jesper og Amelie vil under temaet Design & Convenience vise betydningen av å gå utenfor egne rammer og å satse på kreative designbyråer.
Moderator på TPS er Susanna Bill, kjent fra svensk TV. Og siden TPS er en internasjonal konferanse, er språket engelsk. TPS arrangeres 18.-19. oktober 2016 i Malmø.