BillerudKorsnäs fortsatt på topp i EcoVadis bærekraftindeks

PUBLISERT: 17 januar 2020
OPPDATERT: 26 januar

Malin Ljung Eiborn, , EVP sustainability i BillerudKorsnäs

For sjette år på rad får BillerudKorsnäs den høyeste karakteren av EcoVadis og fortsetter dermed å være på topp blant bedriftene som har blitt evaluert.

Dette er en av flere bærekraftvurderinger, deriblant Dow Jones Sustainability Indices, som bekrefter at BillerudKorsnäs er en av de ledende bedriftene når det gjelder bærekraft i bransjen.

Bærekraft er kjernen i virksomheten

– Vi er stolte over å bli tildelt Platinum-medaljen av EcoVadis, som gjenspeiler BilleridKorsnäs’ bærekraftagenda, sier Malin Ljung Eiborn, EVP sustainability i BillerudKorsnäs.

– Bærekraft er kjernen i vår virksomhet, og vi tror på en fremtid der 100 prosent av emballasjene er gjenvinnbare, fornybare og fossilfrie. Vi har fortsatt mye arbeid foran oss, og det er avgjørende at vi lykkes å involvere våre leverandører og kunder på denne reisen.

EcoVadis’ evaluering bedømmer hvor godt bedriftene har integrert prinsippene for CSR i sitt forretnings- og ledelsesystem.

Metodikken omfatter 21 kriterier innenfor fire temaer:
  • Miljø
  • Arbeidskraft og menneskerettigheter
  • Etikk
  • Bærekraftige innkjøp

Årets evaluering viser at BillerudKorsnäs fikk toppkarakter for sitt arbeid med miljø og i leverandørkjeden. Et eksempel er selskapets ambisiøse tiltak for å redusere CO2-utslippene i henhold til Parisavtalen.
I dag bruker selskapet 97 prosent biobrensel i produksjonen, og det langsiktige målet er å bli fossilfrie. Et annet viktig område er bærekraftige innkjøp av treråvare, der BillerudKorsnäs oppfyller strenge krav.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar