ACT Logimark tar automatisering inn i forretningsideen sin

PUBLISERT: 24 februar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Automatisering blir nå en del av ACT Logimarks forretningside.

Etter at selskapet i 2020 ble partner i Norsk Cobot Senter, har ACT Logimark utvidet sin forretningsidé til å inkludere automatisering.


ACT Logimark har 31 års erfaring og er nå leverandør av maskiner, utstyr og løsninger for merking, sporing, kontroll og automatisering. I Norge og Danmark representerer selskapet kjente produsenter av blant annet industrielle blekkstråleskrivere, laserskrivere og etikettskrivere samt produsenter av strekkode og RFID-utstyr.

Nå omfatter leveringsprogrammet også Coboter til bruk for automatisering av blant annet merkeprosesser og palletering i ulike bedrifter.

Automatisering av palleteringsprosesser
Morten Mathiesen.

Morten Mathiesen, som er daglig leder i ACT Logimark, bekrefter at de i løpet av 30 års aktivitet i Norge har etablert en vesentlig kundebase. Undersøkelser blant kundene og markedet ellers viser tydelig  at både små og store bedrifter har interesse for, og ser nytten av, automatisering.

– Fordi vi er en ledende leverandør av blant annet etiketteringsmaskiner og løsninger for merking og kontroll av paller, er vårt fokus først og fremst rettet mot bedrifter som ønsker å automatisere prosesser forbundet med paller, forteller Mathiesen.

Følger pallens livsløp

ACT leverer løsninger for pallen fra det øyeblikket den blir «født», enten ved symbolmerking på paller i tre og/eller ved bruk av RFID-tags og strekkode-etiketter på paller i plast (Norsk Lastbærer Pool).

– Når pallen fylles med ulike produkter i D-pak, leverer vi manuelle og/eller helautomatiske løsninger for merking av D-pak og paller. Merkingen av D-Pak kan gjøres med våre blekkstråleskrivere eller etiketteringsmaskiner, mens merking av paller gjøres med etiketter i henhold til GS1-standard.

– ACT Logimark er ellers en av hovedpartnere til GS1 Norge, fortsetter Mathiesen.

Full kontroll på pallen med LogiFlow Vision

I tillegg til å levere komplette løsninger for merking av paller (maskinvare og programvaren LogiFlow), har vi tatt frem løsning for kontroll av pallens innhold ved utekspedering fra lager. En av våre kunder så seg lei på at paller de visste var korrekt lastet, ofte ble registeret med manko hos mottaker.

Som partner i Norsk Cobot Senter, har ACT utviklet en helautomatisk løsning for palletering, EasyPallet. Dette er en fleksibel løsning som håndterer kartonger med vekt inntil 10 kilo, og som enkelt kan flyttes mellom pakkelinjer i bedriften.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar