Accucheck fra Bobst løser Nortiers krav til feilfri trykking

PUBLISERT: 29 mars 2021
OPPDATERT: 26 januar


Å fjerne feil i emballasjeproduksjonen er viktig for alle bransjer. Når det gjelder emballasje til legemidler og luksusvarer er det helt essensielt.

Nortier holder til ved Paris og har vært en stor aktør når det gjelder offsettrykk og utvikling av høykvalitets massivpapp siden 1905. Selskapet er spesialisert på luksussektoren, spesielt kosmetikk, parfyme og brennevin.

Bruker en rekke prosesser i pakkelinjene

– Siden vi spesialiserer oss på høykvalitets emballasje, bruker vi en rekke forskjellige prosesser i våre pakkelinjer, hovedsakelig offset, digitaltrykk, lakk eller laminering, varmstempling, gravering, kutting og brettliming, forteller Didier Rochas, President i Nortier.

– Disse kumulative prosessene øker risikoen for defekter i produksjonslinjen, og feil i vår bransje kan være meget kostbart.

På grunn av dette tok selskapet tidlig i bruk den første generasjonen av Accucheck fra Bobst. De investerte i to Accucheck i 2012 for å identifisere defekter i brette- og limelinjer. Den gangen var Accucheck verdens første innebygde system for kvalitetskontroll på limemaskiner.

– Imponerende deteksjonskapasitet

– Den avanserte og fullt integrerte løsningen, som var mer tiltenkt legemiddelindustrien, appellerte til oss. Teknologien hadde en imponerende detekteringskapasitet på verdiøkende overflater uten å påvirke produksjonshastigheten. Det var en enorm konkurransefordel, sier Rochas.
Etter introduksjonen av Accucheck har Bobst fortsatt å videreutvikle systemet. Den nye versjonen, som nylig ble lansert, skal bidra til å gjøre null feil til en realitet.

Accucheck er en innbygget løsning som inspiserer kartongblanks for defekter på vei inn i brette- og limemaskinen. Den er kompatibel med den nyeste generasjonen av maskinene Masterfold 75|110 eller Expertfold 50|80110.

Siden løsningen er fullt innbygget kan produksjonen foregå sømløst, uten behov for ekstra kvalitetskontroll.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar