Pizzaer, tilbehør og underholdning i samme pizzaemballasje

PUBLISERT: 21 august 2025
OPPDATERT: 21 august
Etasjepizza med topping i en «Tremendous Triple Box». Foto: Smurfit Westrock

Av og til hender det at det skjer litt innovasjon innen pizzaemballasje, men det er ikke lett å gjøre så mye nytt med det. Smurfit Westrock har imidlertid tatt problemet på alvor, og sammen med den spanske pizzakjeden Papa Johns har de utviklet en løsning som mildt sagt er annerledes.

Den nye løsningen rommer to pizzaer, fire toppinger og en underholdningsopplevelse. Den kalles «Tremendous Triple Box», og har et innovativt forbrukeremballasjedesign som rommer to pizzaer og fire toppinger i én beholder og forvandles til en interaktiv fotball- eller basketballkamp.

Denne løsningen, designet og produsert av Smurfit Westrock Spania, er et tydelig eksempel på hvordan emballasje kan overskride sin tradisjonelle rolle og bli et verktøy for kundelojalitet og underholdning, og forbedre kundeopplevelsen fra første interaksjon.

Samarbeidet mellom Smurfit Westrock og Papa Johns startet i 2016, samtidig som merkets første franchise åpnet i Spania, på Serrano Street i Madrid.

Designet til Smurfit Westrocks «Tremendous Triple Box» fungerer som en visuell og interaktiv ressurs med høy effekt for å forsterke Papa Johns merkeidentitet. Denne typen emballasjeløsning er fullt tilpassbar takket være teknologier som digitaltrykk, som gir en høykvalitets finish, eller offsettrykk, som tilbyr opptil fem ganger høyere oppløsning enn konvensjonell teknologi. Dette lar Smurfit Westrocks kunder tilpasse emballasje for spesifikke kampanjer, forsterke sin visuelle identitet og fange forbrukernes oppmerksomhet, noe som gjør esken til en ekte kanal for merkevarekommunikasjon og -opplevelse.

– Hos Smurfit Westrock tror vi at emballasje har kraften til å forvandle forholdet mellom merkevarer og deres forbrukere, sier Teo Pastors, salgs- og markedssjef for Smurfit Westrock Spania, Portugal og Marokko.

– I tillegg til å beskytte et produkt, kan det skape verdi, differensiering og en ekte emosjonell forbindelse. Med en strategi som kombinerer innovasjon, bærekraft og design, hjelper vi kundene våre med å forvandle hver løsning til en minneverdig opplevelse.

– Samarbeidet med Papa Johns er et tydelig eksempel på hvordan emballasje kan øke verdien av en kampanje og overraske forbrukeren ved hvert berøringspunkt, mener Pastors.

Skamfullt måltid

Det finnes enklere måter å tiltrekke seg oppmerksomhet med pizzaemballasje, noe avisen Aftonbladet i Sverige nylig rapporterte om. Pizzeria Ramilio i Kinna hadde bestilt ny emballasje fra et svensk selskap som igjen fikk dem trykket i Tyrkia. Normalt ville det stå «Smakfullt måltid» på emballasjen, men et sted gikk noe galt, det står «Skamfullt måltid». Pizzeriaeieren var ikke fornøyd med å få fem tusen av disse levert, men det viste seg snart at det var positivt. Kunder setter stor pris på teksten på emballasjen, og det kommer inn kunder som bare vil forsikre seg om at de får pizzaen sin levert i slik emballasje.

Vi har alle hatt litt dårlig samvittighet på et tidspunkt fordi vi har spist en kaloririk pizza, kanskje det er det som gjenspeiles i den store interessen?!

Siste nytt

RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Markedet for RFID-brikker vokser med mellom tjue og tjuefem prosent per år. I fjor ble det produsert trettini milliarder brikker globalt. Et stort område er selvfølgelig kredittkort, men teknologien er mye brukt til produktmerking, og mer er forventet.
Dieroff
RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Den europeiske papirsekk- og kraftsekkindustrien har startet en reise for å utvikle en veiviser mot netto nullutslipp innen 2050. Det nåværende fokuset er å identifisere de største bidragsyterne til bransjens karbonavtrykk og viktige områder for dekarbonisering.
EUROSAC-President-Allesandro-Selminx
Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Ikke glem egen flaske eller kopp hvis du skal løpe Paris Marathon 2026

Hvis du planlegger å løpe Paris Marathon 2026, ikke glem å ta med din egen flaske eller krus til drikke. Løpet blir det første i verden som ikke tilbyr flasker og kopper, men heller påfyllingsstasjoner. Paris eliminerer nå fullstendig engangsartikler.
Parisx
Ikke glem egen flaske eller kopp hvis du skal løpe Paris Marathon 2026

Markedet for seniorvennlig emballasje vokser raskt

En aldrende befolkning og etterspørsel etter helseprodukter fører til et større behov for emballasje som er lett å åpne og lukke. Den økonomiske veksten i segmentet forventes å være sterk ifølge Market Research Future.
mhrezaa-oydOFpht1QU-unsplashx
Markedet for seniorvennlig emballasje vokser raskt

Les mer

RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Markedet for RFID-brikker vokser med mellom tjue og tjuefem prosent per år. I fjor ble det produsert trettini milliarder brikker globalt. Et stort område er selvfølgelig kredittkort, men teknologien er mye brukt til produktmerking, og mer er forventet.
Dieroff
RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Den europeiske papirsekk- og kraftsekkindustrien har startet en reise for å utvikle en veiviser mot netto nullutslipp innen 2050. Det nåværende fokuset er å identifisere de største bidragsyterne til bransjens karbonavtrykk og viktige områder for dekarbonisering.
EUROSAC-President-Allesandro-Selminx
Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Heidelberg lanserer betjeningsfri platehåndtering

Nå tar Heidelberg plateproduksjon til et nytt nivå ved å lansere Compact Pallet Loader (CPL) og Compact Bender, som kan integreres direkte i CtP-linjene.
Heidelberg_CPL
Heidelberg lanserer betjeningsfri platehåndtering

Coca-Cola tester ny multipakkemballasje uten plast i Tyskland

Coca-Cola tester nå et konsept som vi kjenner igjen fra Carlsberg og deres ølbokser i noen år. Plastinnpakningen rundt multipakkene erstattes med limprikker og et papphåndtak. Dette skriver Packaging Europe.
cocax
Coca-Cola tester ny multipakkemballasje uten plast i Tyskland