Nytt finsk brennevin lansert i luksusemballasje
Emballasjen skaper førsteinntrykket av varemerket og en forventning om hvordan produktet smaker, ifølge destilleriet.

En ubestrøket, hvit kraftliner fra Metsä Board ble valgt som emballasjematerial ved lanseringen av luksusbrennevinet Helsinki White Dog.

- På luksusmarkedet har emballasjen meget stor betydning. Den skaper førsteinntrykket av varemerket og en forventning om hvordan produktet smaker, sier Kai Kilpinen i The Helesinki Distilling Company.

Kombinerer naturlig material med luksusfinish
Destilleriet var på utkikk etter en emballasje som kombinerer respekt for råvarene med en kompromissløs oppmerksomhet for detaljer.

Emballasjen til den nylanserte Helsinki White Dog er laget av MetsäBoard Natrual WKL Bright 120 g/m2.

Ved å kombinere et naturlig material med luksusfinish kommuniseres varemerkets image. Den naturlige egenskapen i et ubestrøket material gir emballasjen en naturlig touch. Emballasjen er produsert av Starcke i Finland.

Varmfoliering
- Emballasjen er laget i mikrobølgepapp med lav gramvekt og samtlige sjikt i MetsäBoard Natural WKL Bright, forteller Ilkka Harju, Packaging Service Director i Metsä Board.

- Emballasjen er helt uten trykk, da designdetaljene er gjort med varmfoliering. Dette gir fin balanse mellom overflatestruktur og metallelementene i folien.

- Kraftlineren har ideelle og naturlige egenskaper som kan kombineres med designenes pregede og folierte deler. På denne måte får man en vakker 3D-effekt og visuell kontrast.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2018-08-09

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
brennevin luksusemballasje

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.



HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC