Samarbeid ga pris for etikettdesign til vin og sprit
Black&White Envelope fra Avery Dennison har vunnet desinpris for etiketter til vin og brennevin.

Avery Dennisons samarbeid med et italiensk designbyrå og et trykkeri resulterte i en prisvinnende design for vin- og brennevinsetiketter som de nå vil dele med flere.

Konverteringsbedrifter, designere og merkevareeiere inviteres til å motta sin egen kopi av «the Black & White Envelope», som er sett med inspirerende vin- og brennevinsetiketter med et felles designtema.

Ikonisk med svart/hvitt
Ralph Olthoff, segmentdirektør for vin og sprit i Avery Dennison, forteller at designbyrået Smith Lumen og trykkeriet Rotas Italia ble spurt om å lage en serie etiketter fra samme kreative konsept.

- Svart og hvitt er ikoniske designfarger, spesielt i segmentet for vin og brennevin. Vi ville vise hvordan merkevarens historie kan gjenfortelles med papiret i seg selv og hvordan det kan bygges inn i det enkelte varemerkes stil og budskap, sier han.

- Resultatet er fremragende, og det gledet oss å se at vår «Black & White Envelope» vant førsteprisen i Litterature Design-kategorien i 23rd Brand Identity Grand Prix tidligere i år.

Drew Smith, CEO og gründer av Smith Lumen sier at materialene i svart/hvit-kolleksjonen fra Avery Dennison var et stimulerende utgangspunkt. – Det kreative konseptet var dessuten helt fritt, og det er ingenting som er mer spennende for et designbyrå.

Du kan bestille prøver av kolleksjonen her 


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2018-06-06

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
designpris etiketter

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.



HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC