LINPAC/Klöckner inn i Emballasjeforeningen
Lars Leth forventer utvidet kontaktnett etter at Linpack Packaging/Klöckner Pentaplast har blitt medlem i Emballasjeforeningen.

- Som medlem i Emballasjeforeningen forventer vi å få økt kontaktnett slik at vi får vite mer om hva som skjer på det norske markedet, sier Lars Leth.


I 2017 kjøpte Klöckner Pentaplast opp Linpac Packaging, og nå har selskapet blitt medlem i Emballasjeforeningen.

Verdensledende
Klöckner Pentaplast ble grunnlagt i 1965 i Montabaur, Tyskland. Selskapet hadde 18 fabrikker, 3.250 ansatte og en omsetning på 1.254 euro, før LINPAC Packaging ble kjøpt opp i 2017. Nå har de en samlet omsetning på 2 milliarder euro og 6.300 ansatte og er tilstede på 32 lokasjoner verden rundt.

Selskapet er verdens ledende produsent av rigid og fleksibel emballasje for legemidler, medisinsk utstyr, mat og drikke, samt forbruker- og industriemballasje.

Allerede før oppkjøpet kunne Klöckner Pentaplast skilte med global produksjonskapasitet, forskningsfasiliteter, skreddersøm, høye produksjonsstandarder og kostnadseffektive løsninger.

Global markedsleder
Sammen med LINPAC Packaging, som fra før var en stor aktør i Nord-Europa, blir de en global markedsleder, der matprodusenter kan få dekket alle sine behov.

Selskapet kan tilby emballasjeløsninger for kjøtt, fisk, kylling og fjærkre, bakeri, matservice, frukt, grønnsaker og kjølte ferdigretter.

Selskapet er med i SAVE FOOD-initiativet som drives av FNs mat- og landbruksorganisasjon FAO, FNs miljøprogram UNEP og Interpack. Målet er å bidra til å redusere avfall og matsvinn, samt å øke resirkulering og beskyttelse av produkter.

Forventer økt kontaktnett
Det var salgsansvarlig for Skandinavia, Lars Leth, som sto bak søknaden om medlemskap i Emballasjeforeningen. Da han besøkte oss før jul, fortalte Leth at Linpac Packaging fra før har store og viktige næringsmiddelbedrifter som kunder i Norge.

- Som medlem i Emballasjeforeningen forventer vi å få økt kontaktnett slik at vi får vite mer om hva som skjer på det norske markedet når det gjelder trender og gjenvinning av plastemballasje, forteller Lars Leth.

Linpac Packaging/KlöcknerPentaplast har inngått et samarbeid med ledende europeiske dagligvarekjeder om lukket resirkulering av skåler, og Leth kan se for seg å få til noe tilsvarende i Norge.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2018-02-13

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.



HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC