ShelfSmart fra Smurfit Kappa kan øke omsetningen

Omfattende forbrukerinnsikt fra 50.000 forbruker i 13 land brukes nå til å lage hylleemballasje som får produktene til å skille seg ut og dermed til å øke salget.

ShelfSmart kombinerer innsikt fra 50.000 forbruker i 28 produktkategorier i 13 land med bransjeledende verktøy og kunnskap. Disse elementene samvirker for å gjøre det mulig for produsenter og butikker å teste gjennomslagskraften i ny emballasjedesign på forbrukere.

Dette bidrar til å øke synlighet og salg i butikkene.
ShelfSmart utnytter en rekke verktøy, som ShelfViewer, en samling av over 100.000 bilder av hyllevarer som gir varemerkeeierne et innblikk i hvordan det ser ut i butikkene i dag.

Smurfit Kappa benytter denne innsikten og verktøyene i en samarbeidsprosess med kunden for å skape emballasje som kan skille seg ut på hyllen og overgår konkurrentene.

Ved å teste produktet hos hundrevis av virkelige forbrukere innen designen går ut i butikkene, elimineres risikoen for at resultatet blir som tenkt. Varemerket kan dessuten utnyttet fordelen av optimerte og hylleklare emballasjer.

Støtter seg på forskning
Forskning viser at 82 prosent av kjøpsbeslutningene tas i butikken. Derfor er hylleklar emballasje et medium man må utnytte seg av for å differensiere seg fra konkurrentene.

- Etter at vi lanserte ShelfSmart i 2015 har vi samlet en enorm database med forbrukerinnsikt som vi bruker til å skape kreative, hylleklare emballasjeløsninger med høy synlighet for noen av verdens største varemerker, sier Arco Berkenborsch, leder for Innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa.

- Selv om de fleste forbrukernes kjøpsbeslutning tas i butikken, ser vi altfor ofte at varemerkene mislykkes med å utnytte den kraftfulle markedsføringsmuligheten dette skaper. Hele prosessen, fra innsikt til fullføring av forbrukerundersøkelsen, tar bare noen uker.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2018-02-06

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
bølgepapp hylleappell

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC