«Rod Stewart» underholdt på Lexit Group-innvielse
Dean Hughes var forvirrende lik Rod Stewart da Lexit Group innviet sin nye trykkpresse og påbygg.
Innledningsvis orienterte Lexit Group om sin satsing i produksjonslokalene i Mölndal.
Smil til fotografen!
De nye produksjonslokalene har god plass til fremtidige investeringer.
Oktoberfesten var en viktig del av arrangementet.
Den nye trykkpressen ble avduket før festen startet.

Etikettprodusenten Lexit Group innviet i oktober nytt påbygg og ny presse i Mölndal, der nærmere 100 kunder ble underholdt av «Rod Stewart» og et Oktoberfestband.

Lexit Group har investert mange millioner i nye presse og nytt påbygg. De regner med fortsatt ekspansjon på maskinsiden.

Ny presse med digital flexo
Den nye pressen fra Bobst har doble klisje- og stanseenheter og gir mulighet for å digitalisere flexoproduksjonen. Dessuten er omstillingstiden svært rask, noe som er en forutsetning for effektiv produksjon når seriestørrelsene blir stadig kortere.

Påbygget er på 3.500 kvadratmeter og kan bygges på ytterligere.

Den digitaliserte flexopressen er utviklet i samarbeid med ledende selskaper på emballasje- og trykkpresser, som Americk Packaging, Apex International, AVT, Bobst, Dupont, Esko, Flint Group, X-Rite og UPM.

Taler, avduking og oktoberfest
Under innvielsen var det taler, formell avduking av maskinen som produserte tre forskjellige jobber med en omstillingstid på to-tre minutter og en heidundrende oktoberfest der «Rod Stewart» dukket opp som en overraskelse.

- Vi ville virkelig overraske, og det lyktes vi bra med. «Rod» fikk virkelig fart på festen, og mange var oppe og danset på bordene allerede klokken fem på ettermiddagen, forteller Jostein Sæter, salgssjef i Lexit Group.

Bedriften måtte nok ha gravd dypt i lommeboken om de hadde fått tak i den virkelige Rod Stewart. I stedet hadde de hentet en look-a-like, Dean Hughes, som sang med en stemme som var forvirrende lik originalen. Dagen etter feiret personalet til musikk fra en DJ.

Stor investering
- Maskininvesteringen ligger på mellom 12 og 13 millioner kroner, og påbygget har kostet rundt 25 millioner, forteller Jostein Sæter.

- Vi dobler nå produksjonsflaten. Det er en skikkelig satsing, men vi er helt rolig i forhold til det. Vi ser store muligheter for fremtiden og håper snart å kunne investere i ytterligere en maskin. Vi kommer til å legge mange av våre eksisterende jobber i den nye maskinen.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2017-11-08

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
digital flexo digitaltrykk flexotrykk innvielse Investeringer

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC