126.000 vinflasker blir smarte i ny kampanje
De 126.000 NFC-brikkene har hver sin unike identitet og kobles opp mot en skybasert plattform uten behov for en egen mobil-app.

En spansk vinprodusent lanserer en nasjonal forbrukerkampanje gjennom å gi intelligens til flaskene på vinen Castillo de San Diego. Dermed kan flaskene kobles til nettet.

Vinprodusenten Barbadillo setter på NFC-brikker på 126.000 flasker som skal selges i 15 av de største supermarkedkjedene.

Det største NFC-prosjekt i vinbransjen
Dette blir dermed det største NFC-prosjektet i vin- og brennevinbransjens historie. Det finnes flere eksempler på dette. Absolut merket 40.000 Malibu-flasker med NFC-brikker i fjor. Her hjemme er Arcus i gang med et mindre prosjekt der Linie-akevitt skal merkes med NFC-brikker.

Det nye, spanske vinprosjektet har også en tilknytning til Norge, da det er norske Thinfilm som leverer NFC-brikkene til alle disse prosjektene. På Barbadillo-vinen festes brikkene på vinflaskenes hals og leses ved hjelp av en smarttelefon.

Forbrukerne kan blant annet være med på trekningen av 12 priser verdt 1.200 dollar hver.
Etter at de har kjøpt og åpnet flasken, får den kode på korken som sendes inn med mobilen. Man får umiddelbart beskjed om man har vunnet.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2017-08-09

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC