...
Stor avtale mellom Komplett Group og PostNord i havn
Kristine Martinsen (f.v), Key Account Manager PostNord, Beate Kihle, ass.dir. Key Account Manager PostNord, Bjørn-Tore Svendsen, logistikksjef Komplett og Kristoffer Opheim, transportsjef Komplett.

Komplett Group og PostNord har signert rammeavtale på flere hundre millioner kroner som forlenger selskapenes samarbeid.

- Vi ser Komplett Group som en langsiktig og strategisk forretningspartner - noe vårt samarbeid siden 1991 bærer preg av, sier administrerende direktør i PostNord, Robin Olsen.

Har utviklet seg sammen
- Vi har i disse årene utviklet oss sammen med Komplett Group i et partnerskap der entusiasme, kremmerånd og høye forventninger har preget samarbeidet. At vi nå har inngått en avtale om å fortsette det tette samarbeidet med Komplett Group er vi glade for, fortsetter Olsen.

- For oss er det viktig å samarbeide med en aktør som er god på leveranse i alle de nordiske landene. Tungtveiende for oss er også måten PostNord jobber med innovasjon. Vi blir i stor grad involvert, og det vil komme nye tjenester og løsninger våre kunder vil ha stor glede av, sier Anton Hagberg, administrerende direktør i Komplett Nordic.

- Leveranse er en viktig del av kundereisen. Det skal være sømløst fra A – Å og leveransen skal ha «Komplett-kvalitet». Det betyr at PostNord må etterleve våre verdier og krav til en god kundeopplevelse.

Stadig høyere krav
Komplett Group og PostNord opererer begge i markeder der stadig høyere krav til tilgjengelighet, fleksibilitet og kundeopplevelse er kritiske suksessfaktorer. I likhet med Komplett Group må PostNord kontinuerlig tilpasse seg endringer i både markedssituasjon og kunders kjøpsatferd.

- Våre systemer, analyseverktøy og kontrollfunksjoner gir Komplett Group en helhetlig oversikt over egen logistikkflyt, forteller Key Account Manager i PostNord, Kristine Martinsen.

- Våre rådgivere jobber kontinuerlig sammen med Komplett Group med å se på utviklingsområder, og vi bidrar med dedikerte støttepersoner innen disse prosjektene og videre strategisk utvikling og partnerskap på nordisk nivå.

Må forstå markedet
PostNord har gjennom mange år investert mye i å analysere og forstå kunde- og kjøpsatferd.

- Det er spennende for oss å bidra til at Komplett Group når sitt mål om å styrke posisjonen som Nordens ledende netthandelsaktør. Takket være vårt kundeløfte om alltid å være i forkant har både privatkunder og forretningskunder anerkjent vår kompetanse, sier Robin Olsen.

Sammenlagt kjøpte nordiske nettkunder varer på nettet til en verdi av 213,6 milliarder kroner i 2016. Det fremgår av PostNords "Netthandel i Norden 2017”. Sammen vet PostNord og Komplett hvordan de skal angripe det nordiske markedet.

Fakta om PostNord AS:
PostNord AS er en del det nordiske konsernet PostNord. PostNord er 60 prosent eid av den svenske staten og 40 prosent av den danske staten. Samlet omsatte PostNord AS og øvrige datterselskaper i Norge for cirka 4 milliarder norske kroner i 2015. Selskapet har cirka 1400 ansatte i Norge og 800 sjåfører. Hovedkontoret ligger på Alfaset i Oslo.

Fakta om Komplett Group:
Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør, med totalt 18 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2015 en samlet omsetning på 7,3 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2017-03-20

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
distribusjon netthandel samarbeid Transport

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC